5-10 klasių lietuvių k. mokytojų požiūris į nacionalinius mokinių pasiekimų tyrimus
Ši anketa skirta išsiaiškinti 5-10 klasių lietuvių k. mokytojų požiūrį į nacionalinius mokinių pasiekimų tyrimus kaip lietuvių kalbos mokymo(si) kokybės gerinimo prielaidą.

Jūsų nuomonė labai svarbi, todėl maloniai prašome atsakyti į visus klausimus.

Surinkti duomenys bus panaudoti rašant magistrinį darbą.

Anketa yra anoniminė.

Dėkojame už atsakymus ir skirtą laiką.
1. Koks Jūsų amžius?
iki 30 m
31 – 40 m.
41 – 50 m.
51 – 60 m.
61 m. ir daugiau
 
2. Jūsų lytis:
moteris
vyras
 
3. Kiek metų dirbate pedagoginį darbą?
1 – 5 m.
6 – 10 m.
11 – 15 m.
16 – 20 m.
21 ir daugiau metų
 
4. Kokia Jūsų kvalifikacinė kategorija?
mokytojas
vyresnysis mokytojas
mokytojas metodininkas
mokytojas ekspertas
neatestuotas
 
5. Koks Jūsų išsilavinimas?
vidurinis
aukštesnysis
aukštasis neuniversitetinis (profesinis bakalauras)
aukštasis universitetinis (bakalauras)
aukštasis universitetinis (magistras)
aukštasis universitetinis (daktaras)
 
6. Ar pagal įgytą išsilavinimą esate mokomojo dalyko, t.y. lietuvių kalbos, specialistas?
taip
ne
 
7. Jūs dėstote: (keli galimi atsakymai)
5 klasėms
6 klasėms
7 klasėms
8 klasėms
9 klasėms
10 klasėms
 
8. Mokykla, kurioje dirbate, yra (pagal vietovę):
miesto mokykla
rajono centro mokykla
kaimo/miestelio mokykla
 
9. Mokykla, kurioje dirbate, yra (pagal tipą):
pagrindinė mokykla
vidurinė mokykla
progimnazija
gimnazija
 
10. Kada paskutinį kartą kėlėte kvalifikaciją?
prieš 1-5 mėn.
prieš 6-11 mėn.
prieš 1-1,5 m.
prieš 1,5-2 m.
prieš 3-4 m.
prieš 5-6 m.
 
11. Apie nacionalinius mokinių pasiekimų tyrimų rezultatus sužinote: (keli galimi atsakymai)
skaitau ataskaitas apie bendrą šalies mokinių pasiekimų lygį
skaitau ataskaitas apie bendrą šalies mokinių ir konkrečiai savo mokinių pasiekimų lygį
dalyvauju nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų rezultatų sklaidos seminaruose
dalyvauju kvalifikacijos kėlimo kursuose
žinau, kad tokie tyrimai yra vykdomi, tačiau jų rezultatais nesidomiu
nesu nieko girdėjęs(-usi) apie nacionalinius mokinių pasiekimų tyrimus
 
12. Jūs esate susipažinęs su: (keli galimi atsakymai)
2002 m. 6 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2003 m. 8 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2004 m. 6 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2004 m. 10 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2005 m. 8 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2006 m. 6 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2006 m. 10 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2007 m. 8 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2008 m. 6 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
2008 m. 10 klasės lietuvių k. tyrimo ataskaita
 
13. Nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų sklaida yra efektyvi:
taip
ne
iš dalies
neturiu nuomonės
 
14. Esate skaitę nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų ataskaitos(-ų) dalį(-is) apie: (keli galimi atsakymai)
mokinių skaitymo pasiekimus
mokinių rašymo pasiekimus
mokinių nuostatas mokytis lietuvių k.
socialinių, ekonominių ir pedagoginių veiksnių įtaką mokinių lietuvių k. pasiekimams
 
15. Kuri iš šių dalių, Jūsų manymu, yra aktualiausia?
 
16. Ar Jūs ir Jūsų mokiniai kada nors esate dalyvavę nacionaliniame mokinių pasiekimų tyrime?
taip
ne
 
17. Įvertinkite žemiau esančioje lentelėje pateiktas nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų teikiamas galimybes.
 Labai svarbuSvarbuNeturiu nuomonėsNelabai svarbuNesvarbu
Galimybė gauti išsamius duomenis apie šalies mokinių lietuvių kalbos pasiekimus          
Galimybė palyginti šalies mokyklas pagal mokinių lietuvių kalbos pasiekimus          
Galimybė nacionaliniu lygmeniu palyginti savo mokinių pasiekimus          
Galimybė sužinoti priežastis, kodėl mokinių lietuvių kalbos rezultatai yra tokie, kokie yra          
Galimybė savarankiškai naudoti nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų standartizuotus atvirus testus klasėje matuojant savo mokinių pasiekimus          
Galimybė pasinaudoti tyrimų duomenimis planuojant ir organizuojant ugdymą klasėje          
Galimybė sukurti pagrindą bendrųjų programų atnaujinimui          
Galimybė numatyti realius ugdymo tikslus ir uždavinius          
 
18. Nacionaliniai mokinių pasiekimų tyrimai: (keli galimi atsakymai)
yra reikalingi, suteikia mokytojams vertingos informacijos
padeda geriau suprasti mokinių lietuvių k. mokymosi problemas
verčia mokytoją tobulėti
lengvina švietimo kokybės užtikrinimo ir gerinimo procesus
efektyvina švietimo kokybės užtikrinimo ir gerinimo būdus
yra švietimo politikų užgaida, todėl tyrimų rezultatų panaudojimas kokybei gerinti yra deklaratyvus
neturi didelės reikšmės, nes švietimo kokybei įvertinti svarbesni yra brandos egzaminai ir PUPP
yra valstybės lėšų švaistymas
 
19. Nacionaliniai mokinių pasiekimų tyrimai ir tarptautiniai mokinių pasiekimų tyrimai (pvz., PISA, PIRLS) yra:
vienodai svarbūs
nacionaliniai tyrimai svarbesni nei tarptautiniai
tarptautiniai tyrimai svarbesni nei nacionaliniai
neturiu nuomonės
 
20. Pagrįskite savo atsakymą į 19 klausimą
 
21. Ar Jūsų mokyklos vadovybė skiria dėmesio susipažinimui su nacionaliniais mokinių pasiekimų tyrimais?
skiria daug dėmesio
skiria pakankamai dėmesio
galėtų skirti daugiau
visai neskiria dėmesio
 
22. Kokiais būdais Jūsų mokyklos vadovybė skatina domėtis nacionaliniais mokinių pasiekimų tyrimais? (keli galimi atsakymai)
aprūpina mokyklos biblioteką nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų dalykinėmis ataskaitomis
rengia seminarus mokykloje
siunčia į seminarus, kuriuos veda specialiai parengti tyrimų sklaidos konsultantai
skatina tyrimų rezultatų aptarimą metodiniuose būreliuose
siūlo savarankiškai pasidomėti tyrimais
kita
 
23. Kokių asmeninių pastangų dedate, siekdami daugiau sužinoti apie nacionalinius mokinių pasiekimų tyrimus? (keli galimi atsakymai)
ataskaitų ieškau internete ir/ar bibliotekose
bendrauju su savo ir kitų mokyklų kolegomis lituanistais
kontaktuoju su Nacionalinio egzaminų centro ir/ar Ugdymo plėtotės centro specialistais
dalyvauju rezultatų sklaidos seminaruose
pastangų nededu; tuo turėtų pasirūpinti mokyklos vadovybė
kita
 
24. Kaip panaudojate nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų duomenis?
į juos orientuojuosi planuodama(s) ir organizuodama(s) ugdymą
pagal rekomendacijas planuoju, kokiuose kvalifikacijos tobulinimo seminaruose dalyvausiu
nacionalinių pasiekimų tyrimų testus naudoju savo mokinių pasiekimams įvertinti
praktikoje jų niekaip nenaudoju, tačiau su duomenimis susipažįstu
nemanau, kad jie turi įtakos mokytojo darbo kokybei
kita
 
25. Nacionalinių pasiekimų tyrimų lietuvių k. testus naudoju, nes: (keli galimi atsakymai)
noriu išsiaiškinti, ar mano mokinių pasiekimai atitinka nacionalinį lygį
noriu išsiaiškinti, kokios yra stipriosios ir silpnosios mano mokinių pusės
nereikia pačiai (pačiam) sudaryti testo
to reikalauja mano mokyklos vadovybė
šių testų visai nenaudoju
kita
 
26. Kiek, Jūsų nuomone, išvardinti veiksniai turi įtakos ir yra svarbūs mokinių lietuvių k. mokymosi pasiekimams?
 labai svarbuSvarbuMažai svarbuNeturi įtakos
pedagogo kvalifikacija        
bendrosios programos        
bendrieji ugdymo planai        
vertinimas ir grįžtamasis ryšys        
mokinio motyvacija        
mokinio mokėjimo mokytis gebėjimai        
pamokų lankomumas        
savarankiškas skaitymas        
tėvų išsilavinimas        
kalbinė aplinka namuose        
knygų skaičius namuose        
lankymasis kultūriniuose renginiuose        
 
27. Kas labiausiai apsunkina Jūsų darbą klasėje (keli galimi atsakymai)
nevienodi mokinių gabumai
skirtingi mergaičių ir berniukų interesai mokantis lietuvių k.
mokinių nenoras mokytis
pamokų nelankymas
nepalanki socialinė, kultūrinė mokinių namų aplinka
tėvų nesidomėjimas vaiko mokymusi
kita
 
28. Kaip bendrai įvertintumėte mokinių, kuriems dėstote, lietuvių k. pasiekimus? Šeštokų įvertinimas:
aukštas
pagrindinis
patenkinamas
žemas
 
29. Kaip bendrai įvertintumėte mokinių, kuriems dėstote, lietuvių k. pasiekimus? Aštuntokų įvertinimas:
aukštas
pagrindinis
patenkinamas
žemas
 
30. Kaip bendrai įvertintumėte mokinių, kuriems dėstote, lietuvių k. pasiekimus? Dešimtokų įvertinimas
aukštas
pagrindinis
patenkinamas
žemas
 
31. Kurie lietuvių k. ugdymo turinio srities aspektai Jums kelia didžiausią nerimą?
mokinių skaitymo pasiekimai
mokinių rašymo pasiekimai
mokinių motyvacija mokytis lietuvių kalbos
 
32. Įvertinkite, kaip mokiniams sekasi įgyti su skaitymo ir rašymo veikla susijusių gebėjimų:
 Labai lengvaLengvaNei lengva, nei sunkuSunkuLabai sunku
pagrindinės minties formulavimas          
teksto formos ir raiškos analizavimas          
literatūros teorijos žinių taikymas          
konkrečios informacijos, pasakytos tekste, radimas          
interpretavimas          
apibendrinimas          
įvairių skaitymo strategijų taikymas          
gebėjimas suvaldyti didelį kiekį medžiagos          
tikslo formulavimas          
argumentavimas          
nuoseklus ir išsamus minčių dėstymas          
įvairių rašymo strategijų taikymas          
pastraipos ir viso teksto struktūros išlaikymas kuriant tekstus          
taisyklingos kalbos vartojimas          
vaizdingos kalbos vartojimas          
 
33. Kaip vertinate mokinių, kuriems dėstote, norą skaityti?
skaito noriai ir dažnai (3-4 kartus per savaitę)
retai skaito savarankiškai (1-2 kartus per mėnesį)
skaito tik tada, kai užduota
 
34. Kaip vertinate mokinių, kuriems dėstote, norą rašyti?
savo iniciatyva dažnai kuria įvairaus pobūdžio tekstus (1-2 kartus per savaitę)
retai savarankiškai kuria įvairaus pobūdžio tekstus (1-2 kartus per mėnesį)
kuria tekstus tada, kai užduota
 
35. Kaip dažnai:
 1-2 kartus per savaitę1-2 kartus per mėnesįKartą per 3 mėnesiusLabai retai/ niekada
skaitote ir aptariate mokinių pasiūlytus tekstus        
aptariate mokinių savarankiškai perskaitytas knygas        
prašote mokinių, prieš pradedant skaityti tekstą, numatyti jo temą, problemas        
skaitant tekstą, prašote mokinių stabtelti ir aptarti, kas perskaityta, išsiaiškinti, kas neaišku        
perskaičius tekstą, prašote žodžiu/raštu atsakyti į teksto suvokimo klausimus        
prašote mokinių suformuluoti pagrindinę teksto mintį        
prašote mokinių perskaitytą tekstą susieti su kitais skaitytais tekstais ir/ar savo patirtimi        
mokiniai rašo rašinį pasirinkta tema        
mokiniai rašo rašinį nurodyta tema        
prašote mokinio pasirengti rašymui: kaupti idėjas, informaciją, citatas        
prašote planuoti rašinį, apgalvoti tikslą, adresatą        
 
Ačiū už atsakymus.