ĮMONIŲ SOCIALINĖ ATSAKOMYBĖ
Gerbiamas respondente!
Įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA) tampa vis aktualesne tema įvairiose pasaulio šalyse, taip pat ir Lietuvoje. Kauno Technologijos universiteto magistrantė vykdo mokslinį tyrimą, susijusį su Lietuvos įmonių savanoriško socialinės atsakomybės ataskaitos pateikimu bei pagrindinių vertybių ir nuostatų į socialinę atsakomybe pasireiškimu. Prašome Jūsų dalyvauti apklausoje, kurios rezultatai prisidėtų prie socialinių darbo santykių Lietuvoje gerinimo ir verslo vaidmens Lietuvos visuomenėje išryškinimo. Perskaitykite anketoje pateiktus klausimus ir pažymėkite tą atsakymo variantą, kuris Jūsų nuomone tinka, arba pateikite savo atsakymo variantą. Anketa yra anoniminė.
Dėkojame už Jūsų kantrybę ir atsakymus.
1. Kaip Jūs manote, ar versle turi būti socialinė atsakomybė santykiuose su visuomene?
Taip;
Ne;
Sunku pasakyti.
2. Ar Jūsų įmonė vykdo socialinės atsakomybės politiką? (Jeigu į šį klausimą atsakėte „Ne“, pradėkite toliau pildyti nuo devinto klausimo).
Taip;
Ne;
Nevykdo, bet ketina vykdyti.
3. Kas sudaro Jūsų įmonės socialinę atsakomybę? (Išrinkite ne daugiau kaip penkis atsakymus).
Kokybiškų prekių ir paslaugų gamyba;
Legalių aukštų atlyginimų mokėjimas;
Investicijos į personalo vystymą ir socialinės garantijos darbuotojams;
Darbo sąlygų gerinimas;
Pinigų investavimas į gamybą;
Valstybės nustatytų reikalavimų laikymasis (darbo, mokesčių, ekologinių ir kt.);
Sąžiningumas, atskaitingumas;
Labdara ir filantropija (pagalba vargšams, neįgaliesiems, našlaičiams ir kt.);
Regioninė pagalba (vietinėms bendruomenėms) sprendžiant socialinius klausimus;
Socialiai remiamų sričių palaikymas (kultūra, švietimas, sportas ir kt.);
Visuomenės lūkesčių paisymas ir visuotinai priimtų etinių normų įdiegimas praktikoje;
Verslo įmonės indėlis į visuomenės vystymą (ekonominėje, socialinėje ir ekologinėje sferose), susijęs su pagrindine įmonės veikla ir viršijantis įstatymais nustatytus minimalius reikalavimus.
Kita
4. Kas yra Jūsų įmonės socialinės atsakomybės objektas?
Įmonės prekių ar paslaugų vartotojas;
Įmonės personalas;
Socialiai neapginti žmonės (našlaičiai, invalidai ir kt.);
Regionai, kuriuose įmonė vykdo veiklą (vietinės bendruomenės);
Socialiai remiamos visuomeninės sritys (kultūra, švietimas, sportas);
Suinteresuotosios grupės, turinčios santykių su įmone, kurioms turi įtakos įmonės veikla ir kurios gali paveikti įmonės sėkmę: ekonominiai agentai (akcininkai, vartotojai, personalas ir kt.), socialinės grupės, vietinės bendruomenės ir valdžios struktūros.
5. Kokios yra Jūsų įmonės socialiai orientuotos elgsenos priežastys? (Išrinkite ne daugiau kaip du atsakymus).
Įmonės noras pagerinti savo įvaizdį, kas sąlygoja didesnę pardavimų apimtį ir įmonės kapitalizaciją;
Atsakomybės už savo veiklos socialinių pasekmių pripažinimas (socialinė atskirtis ir skurdo plitimas, ekonominės padėties pablogėjimas ir t.t.);
Būtinybė vadovautis socialinės atsakomybės principais bendradarbiaujant su tarptautiniais partneriais, kurie įgyvendina socialinės atsakomybės politiką;
Vadžios siekis priversti verslą prisiimti socialinę atsakomybę.
Kita
6. Kokios prielaidos įgalina Jūsų įmonę įgyvendinti socialinę atsakomybę:
Taip
Labiau taip nei ne
Labiau ne nei taip
Ne
Pridėtinės vertės sukūrimo užtikrinimas
Ilgalaikių perspektyvų verslui sukūrimas
Galimybė taisyti rinkos klaidas
Klientų ir vartotojų reikalavimai
Galimybių spręsti socialines problemas turėjimas
Pakankami finansiniai ir kiti ištekliai
Socialinio teisingumo siekis
7. Kas formuoja socialinės atsakomybės politiką Jūsų įmonėje?
Įmonės savininkas ir/arba įmonės aukščiausio lygio vadovybė;
Visų lygių įmonės vadovai;
Kiekvienas įmonės darbuotojas įneša savo indėlį.
8. Kas turėtų formuoti socialinės atsakomybės politiką konkrečioje įmonėje?
Įmonės savininkas ir/arba įmonės aukščiausio lygio vadovybė;
Visų lygių įmonės vadovai;
Kiekvienas įmonės darbuotojas gali įnešti savo indėlį;
Kiekvienas įmonės darbuotojas turi įnešti savo indėlį.
9. Įvertinkite 10 balų sistemoje Jūsų organizacijos prisiimtos socialinės atsakomybės laipsnį (kur 1 – socialinė atsakomybė minimali ir epizodinė, o 10 – maksimali ir sistemiška):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
minimali
maksimali
10. Kas trukdo Lietuvos įmonėms realizuoti socialinės atsakomybės principus?
Dideli mokesčiai;
Lengvatų ir priėjimo prie kreditų socialiai atsakingoms organizacijoms nebuvimas;
Nenoras dalintis pelnu su tais, kurie nėra organizacijos suinteresuoti dalyviai;
Informacijos apie socialinės atsakomybės fenomeną stoka dėl žiniasklaidos nesuinteresuotumo platinti tokią patirtį;
Socialinės atsakomybės formų, išskyrus labdarą ir filantropiją, nežinojimas;
Valdžios nesugebėjimas skatinti socialinės atsakomybės principų taikymą;
Socialinių institutų, išreiškiančių socialiai atsakingo verslo, interesus, nebuvimas
Kita
11. Koks turi būti socialinės atsakomybės pobūdis?
Laisvanoriškas, kadangi verslas turi vystytis pagal rinkos dėsnius, o valstybė turi perskirstyti priemones per mokesčius į socialinius biudžetus;
Būtina įstatymais įtvirtinta prievolė verslui būti socialiniai atsakingu dėl jo veiklos pasekmių ir nenoro dalintis;
Kompromisas, kadangi socialiai atsakingas organizacijas būtina skatinti suteikiant priėjimą prie lengvatų ir kreditų.
12. Ar Jūs palaikote nuomonę, kad „žmogų protingą“ turi pakeisti „žmogus atsakingas“, nes šiuolaikinis žmogus turi atsakyti už savo veiksmus ir jų pasekmes?
Taip;
Ne;
Sunku atsakyti.
13. Ar visi įmonės darbuotojai, nepaisant to, ar įmonė įgyvendina socialinę atsakomybę ar ne, privalo demonstruoti atsakomybės principus?
Taip;
Ne;
Sunku atsakyti.
14. Ar visi įmonės, prisiimančios socialinę atsakomybę, darbuotojai privalo demonstruoti atsakomybės principus?
Taip, visi;
Ne, tik savininkai arba aukščiausio lygio vadovai;
Ne, eilinių specialistų ir fizinį darbą, dirbančių darbuotojų tai neliečia;
Jeigu pasamdytas darbuotojas šito nedaro, tai jis privalo pakeisti darbo vietą
15. Kokiais atsakomybės tipais, Jūsų manymu, turi pasižymėti socialiai atsakingas organizacijos darbuotojas?
Atsakomybė už paskirtą veiklą;
Atsakomybė įmonei, pasireiškianti nustatytų įmonėje normų ir taisyklių laikymųsi;
Atsakomybė, pasireiškianti kaip moralinės pareigos visuomenei jausmas (visuomenėje nustatytų socialinių normų ir taisyklių laikymasis);
Atsakomybė, pasireiškianti organizacijos nustatytų normų ir taisyklių, kurios gali skirtis nuo visuomenėje nustatytų normų ir taisyklių, laikymųsi;
Teisinė, administracinė, materialinė ir kt. atsakomybė.
16. Kaip, Jūsų nuomone, galima kardinaliai pakeisti arba sustiprinti įmonių įsitraukimą į socialinės atsakomybės įgyvendinimo sritį?
17. Nurodykite, įmonės kurioje Jus dirbate, veiklos sritį:
18. Įmonėje, kurioje Jūs dirbate, dirba:
Iki 50 darbuotojų;
50-249 darbuotojų;
Virš 250 darbuotojų.
19. Jūsų išsilavinimas:
Vidurinis;
Aukštesnysis;
Aukštasis neuniversitetinis;
Aukštasis universitetinis;
Magistro laipsnis;
Daktaro laipsnis.
20. Nurodykite savo statusą:
Įmonės savininkas arba aukščiausio lygio vadovas;
Vidurinio lygio vadovas;
Ekonominės krypties (finansų) specialistas.
21. Jūsų amžius:
Iki 29;
30-39;
40-49;
50-59;
Virš 60.
22. Jūsų lytis:
Vyras;
Moteris.